1- تهیه گزارشات
2- ورود اطلاعات منابع و اعضا در نرم افزار و ایندکس سازی
3- ثبت کتب فارسی و لاتین، مقالات و ... در دفاتر مخصوص آنها
4- نمایه سازی و فهرست نویسی سایر منابع (نشریات، مقالات، CD....)
5- آماده سازی کتابها جهت ورود به مخزن (تهیه لیبل، بارکد، جیب و(......
6- فهرست نویسی و رده بندی کتاب های فارسی (original) و لاتین (اینترنتی)
7- همکاری با بخش امانت (ارائه خدمات روزانه، شلف خوانی، تنظیم قفسه ها .....)
8- بررسی اقلام اهدایی و قبول آنها در صورت مطابقت با خط مشی مجموعه سازی کتابخانه
9- تهیه فهرست پایان نامه ها، مقالات،گزارش تحقیق و ..... وارد کردن اطلاعات آنها در پایگاه کتابخانه
10- انجام امور مربوط به سفارش و تهیه کتاب و ...( شرکت فعال در نمایشگاه ها جهت خرید کتاب،...)