مرخصی تحصیلی


ماده 33 :
دانشجو می تواند پس از گذراندن یک نیمسال تحصیلی د رهریک از دوره های کاردانی وکارشناسی نا پیوسته حداکثر برای یک نیمسال ودر دوره های کارشناسی پیوسته برای دو نیمسال متوالی یا متناوب از مرخصی تحصیلی استفاده کند .دانشجویان دوره شبانه می توانند در هر یک از دور ه های کاردانی وکارشناسی ناپیوسته برای دو نیمسال ودر دوره های کارشناسی پیوسته برای سه نیمسال متوالی یا متناوب از مرخصی تحصیلی استفاده کنند.
تبصره1 : موافقت با مرخصی تحصیلی دنشجو در اولین نیمسال تحصیلی با شورای آموزشی دانشگاه می باشد.
تبصره2: مدت مرخصی تحصیلی جزو حداکثر مدت مجاز تحصیل دانشجو در هر دوره محسوب می شود.

 ماده 34 :
تقاضای مرخصی تحصیلی باید به صورت کتبی حداقل دو هفته قبل از شروع نام نویسی هر نیمسال توسط دانشجو به اداره آموزش دانشکده یا دانشگاه تسلیم گردد.
تبصره1 : چنانچه تقاضای مرخصی تحصیلی خارج از زمان مقرر ارائه شود تصمیم گیری به عهده شورای آموزشی دانشگاه است.
تبصره2: اداره آموزش دانشگا موظف است پس از کسب نظر از دانشکده زیربط قبل از اتمام مهلت نام نویسی موافقت یا عدم موافقت با درخواست دانشجو را کتباُ به وی ابلاغ نماید.
تبصره3 : عواقب ناشی از مرخصی تحصیلی بر عهده دانشجو می باشد.

 ماده 35 :
 دانشجویان زن باردار شاغل به تحصیل در کلیه رشته های علوم پزشکی می توانند با رعایت سایر ظوابط و مقررات از یک نیمسال مرخصی زایمان بدون احتساب سنوات تحصیلی استفاده نمایند.

 ماده 36 :
دانشجویانی که گواهی و عذر پزشکی موجه آنها به تایید شورای پزشکی و شورای آموزشی دانشگاه رسیده باشد می توانند از حداکثر یک نیمسال مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات استفاده نمایند.

 ماده 37 :
دانشجویی که به عنواان همسر یکی از کارکنان دولت یا همسر یکی از دانشجویان بورسیه به عنوان همراه به خارج از کشور اعزام می شود می توان با ارائه حکم مأموریت همسر و به تشخیص و تایید شورای آموزشی دانشگاه علاوه بر استفاد ه از میزان مرخصی مجاز در طول دوره تحصیل  تا 4 سال دیگر نیز از مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات بهره مند گردد.


6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0