1- بررسی و نظارت بر مدارک فولتایمی اساتید
2- بررسی و پاسخ به نامه های مربوط به امور هیات علمی
3- انجام امور مرتبط با ارزشيابي سالانه اعضاء هيات علمي
4- همراهی در اعتباربخشی «حوزه اعضای هیات علمی» دانشکده
5- ابلاغ و اجرای آیین نامه ها و دستورالعملهای ارسالی از وزارت متبوع
6- ارتباط با واحد توسعه آموزش جهت برنامه ریزی توانمند سازی اساتید دانشکده
7- تشکیل بانک اطلاعاتی اعضای هیات علمی و به روز نگه داشتن آخرین آمار و اطلاعات اعضای هیات علمی
8- انجام امور مرتبط با ترفيع پایه و ارتقاء مرتبه اعضاء هيات علمي و تشکیل کمیته منتخب، محاسبه و ارسال امتیازات.
9- اطلاع رساني مقررات و آیین نامه های مرتبط به اعضاي هيئت علمي، برنامه های آموزشی پیشنهادی وزارتخانه، کنگره ها و...
10- انجام امور مرتبط با جذب اعضاي هيئت علمي جديد، بررسی و امتیازدهی مدارک متقاضیان فراخوان جذب و پیگیری برگزاری مصاحبه علمی با ایشان و ارسال نتایج